Undervisningen

Når du starter hos Fynboens Køreskole i Fredericia får du udleveret en lektionsplan (en logbog) som er udformet efter loven, og den beskriver rækkefølgen og indholdet af alle lektionerne. Logbogen skal medbringes både til teori og til køretimerne, hvor vi skriver under i logbogen, hver gang en lektion er gennemført.

Under kørslen taler vi også om spørgsmål fra teoriundervisningen, og på den måde bliver det lettere at forstå stoffet. Vi starter med nogen lette øvelser på vej, og efterhånden som du bliver dygtigere, bliver øvelserne også mere omfattende.
Kørelektionerne er normalt på hverdage i perioden kl. 0800 – 1700, og kørsel i mørke og i lygtetændingstiden er fra en time efter solnedgang og senere.
Der aftales forskellige køretider, da udfordringerne er meget forskellige i løbet af dagen.

Et vigtigt mål for køreuddannelsen er, at du bliver en sikker, hensynsfuld og ansvarsbevidst bilist.

Vi aftaler tidspunkt, og hvor du gerne vil hentes. Jeg kører både i Fredericia og Middelfart.

Skolevognen er en Audi Q3 2,0 TDI med en kraftfuld og miljørigtig dieselmotor. Udstyr og sikkerhed er naturligvis helt i topklasse. Bilen er særdeles velkørende og let at manøvrere med.

…..Teoriundervisningen…..

Til din første teoritime får du en masse praktiske informationer, og du er meget velkommen til at stille spørgsmål.

Før du kan komme til køreprøve, skal du ifølge loven gennemgå den obligatoriske undervisning (lovpakken) som minimum indeholder:

• 29 lektioner i teori
  • 16 lektioner i skolevogn
  • 4 lektioner på manøvrebane
  • 4 lektioner på køreteknisk anlæg

Herudover 8 lektioner i færdselsrelateret førstehjælp.
En lektion har en varighed på 45 minutter.

Teoriundervisningen ved Fynboens Køreskole i Fredericia er baseret på moderne undervisningsformer og tager udgangspunkt I dit behov. Undervisningen tilrettelægges, så der er god tid til individuel undervisning.

Undervisningen foregår i et lyst og hyggeligt lokale med personlig undervisning ved tavlen. Vi er to kørelærere tilknyttet teoriundervisningen, Thomas Thomsen og Henrik Helios, og vi har begge den pædagogiske læreruddannelse, samt en bred erfaring med undervisning af unge mennesker.